Optimer din Google Ads annoncering – 6 råd der booster dine annoncekroner

Optimer din Google Ads annoncering – 6 råd der booster dine annoncekroner

Optimer din Google Ads annoncering – 6 råd der booster dine annoncekroner 1500 994 Lund Hjemmesider

Google gør det ekstremt nemt at komme i gang med Google Ads. Opret en Google-konto, indtast dine kreditkortoplysninger, vælg nogle søgeord, skriv en annonce og du er i gang. Du behøver ikke engang at bruge mange penge for at komme i gang.

Men desværre er ingen gode kampagner sat op på få minutter, og små budgetter bliver ikke nødvendigvis brugt bedst muligt, hvis du giver Google bestemmelsesret over, hvordan dine penge skal fordeles.

Derfor vil jeg gennemgå 6 råd til, hvordan du kan booste dine annoncekroner. Rådene handler ikke kun om at hæve dit budget og et dyrt købt salg eller lead. Det handler også om, at bruge værktøjerne rigtigt, opsætte en sund struktur på din konto og få mest ud af dine annoncekroner.

Vi vil herunder introducere dig til udtryk som granulær struktur, RSLA, RSA, kvalitetsresultat og mere til.

Brug granulær struktur på din Google Ads konto

Struktur i online markedsføring er vigtigt, og særligt en granulær struktur af en Google Ads konto er en af ‘hemmelighederne’ bag en succesfuld konto i Google Ads. Det er også her det hårde arbejde ligger i opsætningen af din konto. Hvis du køber hjælp ved et Google Ads Bureau, skal du derfor altid spørge ind til om de har styr på dette. – og evt. også bede om at se eksempler på andre konti, som bureauet arbejder med.

Med en granulær struktur kan du opdele og fordele dit budget helt ned på søgeordsniveau. Det betyder, at du kan oprette annoncer med forskellige bud på søgeord som eksempelvis ‘nike sko nye’ og ‘nike sko alternativer’. Du vil hurtigt kunne få et overblik over, hvilke søgeord der giver dig den bedste trafik. – uanset om det er en bruger, der gerne vil købe eller vil have præsenteret alternativer.

Opsæt remarketinglister til søgeannoncer

Hvis vi fortsætter med eksemplet herover, kan du med fordel opsætte remarketinglister til søgeannoncer. Remarketinglister til søgeannoncer kunne eksempelvis være en liste over brugere, der har søgt på ‘nike sko alternativer’, besøgt din side, men ikke har købt noget. Alle brugere på denne liste kan du efterfølgende indlæse i din annoncegruppe for ‘nike sko køb’ og øge buddet på søgeordet med 20%.

Det var en længere forklaring, men er hvad fidusen i det?

Det handler om to ting. Dels at ramme brugeren med relevante annoncer når de indleder deres søgning. – og dels om at sikre, at du får brugeren tilbage på din side næste gang de er klar til et køb. Hvis du automatisk øger buddet på ‘nike sko køb’ for alle, der har besøgt din side, hvor de har søgt på ‘nike sko alternativer’, så kender brugeren dig allerede, Med et øget bud vil du være sikker på, at dine annoncer også bliver præsenteret til en mere købeklar bruger.

Opret dynamiske remarketing display kampagner

Med dynamisk remarketing display kampagner, kan du vise tidligere besøgende bannerannoncer med de produkter eller ydelser, som de allerede har set på din hjemmeside. Det kan både være Googles display netværk og via YouTube.

Igen henvender du dig til brugere, der tidligere har besøgt din side via remarketing, og det er med god grund. Brugere der kender dig lidt, har nemmere ved at konvertere hos dig end brugere, der slet ikke kender dig. Det er ikke kun lommefilosofi. Du vil ofte kunne se det i din CPA-priser i din annoncerapportering.

Gå efter et højt kvalitetsresultat

Kvalitetsresultatet også kendt som Quality Score er en skala på 1-10, hvor Google kigger det samlede billede af dine annoncer, dine søgeord og landingssider. Når du aktivt arbejder efter at få et højere kvalitetsresultat, vil Google også præsentere dine annoncer mere – og ofte billigere. Google er kun interesseret i at præsentere gode annoncer, som brugerne klikker på, så det er din opgave at hjælpe dem med det.

Og hvordan øger du så dit kvalitetsresultat? Du sikrer selvfølgelig at de søgeord du byder på passer til den annonce du skriver, og at når brugeren klikker på din annonce, også får en god oplevelse. At de bliver på din side og ikke klikker væk med det samme.

Husk din Ad Rank

For at få vist dine annoncer i de fire øverste annoncepladser i Google søgeresultater, skal du have en høj Ad Rank.

Ad Rank eller annoncerangering er en værdi, som Google ikke offentlig reklamerer med eller har en fast skala, men kan bedste udregnes med din Quality Score x dit bud. Jo højere et tal, jo bedre chance for har du for at vinde hver auktion på hver søgning, hvor dit søgeord og annonce har mulighed for at blive vist.

Er du tidspresset? Brug responsive søgeannoncer (RSA)

Det er ikke altid nemt, at finde tid til at opsætte massevis af annoncer, teste og aflæse resultaterne af hvad der har virket. I nogle tilfælde vil en responsive søgeannoncer være den rigtige mulighed for dig. Du kan oprette en annoncer, der tilpasser sig for at vise mere tekst og relevante budskaber til dine brugere.

Med en responsiv søgeannonce angiver forskellige overskrifter og beskrivelser. Herefter vil Google ads selv automatiske teste forskellige kombinationer af annoncerne for at finde ud af, hvilke kombinationer af overskrifter og beskrivelser er den meste effektive.

Responsive søgeannoncer giver dig mulighed for at oprette en annonce, der tilpasser sig for at vise mere tekst og mere relevante budskaber til dine kunder. Når du opretter en responsiv søgeannonce, skal du angive flere forskellige overskrifter og beskrivelser. Google Ads tester derefter automatisk forskellige kombinationer for at finde ud af, hvilke der er mest effektiv

Lund Hjemmesider - vi udvikler professionelle hjemmesider og webshops.
Det er gratis og uforpligtende

Hiv fat I os - så tager vi en uforpligtende snak

Du er altid meget velkommen til at tage fat i os, for at høre mere om hvad vi kan gøre for sin virksomhed. Gode råd er gratis hos os, og uanset om vi skal levere din nye hjemmeside eller ej, sørger vi for, at du altid får en god oplevelse hos os.