Facebook – og Instagram annoncering
Mulighederne er mange, når det kommer til markedsføring på sociale medier. Facebook og Instagram annoncering kan fx være utroligt effektivt til både at øge trafikken til din hjemmeside men også til at øge andelen af konverteringer på din hjemmeside.
Nå din målgruppe på sociale medier
Fra
995,-
Hvorfor vælge et Facebook bureau?
Mange iværksættere ønsker at opsætte sine egne Facebook- og Instagram annoncer for at spare penge. Det kan dog være utroligt tidskrævende at sætte sig ind i og det kan være mere omkostningsfuldt for dig, end hvis du hyrede et Facebook bureau.
Hvorfor? Fordi hvis du ikke mestrer opsætning samt vedligeholdelse af Facebook annoncer, kommer du til at betale Facebook en masse penge uden at opleve de resultater, som du ønsker.
Lund Hjemmesider arbejder altid på at skabe resultater for dig, der retfærdiggør de omkostninger, som du skal betale til både Facebook og dit bureau. Vi indgår aldrig et samarbejde med en forretning, såfremt at vi ikke kan se et potentiale i netop den case.
Er du interesseret i læse om vores cases, kan du finde en række af dem her på hjemmesiden.
Øg dit salg med annoncering på Facebook
På Facebook betaler du for eksponering (CPM). Det betyder, at du ikke er garanteret kliks til din hjemmeside, når du markedsfører på Facebook. Du kan dog opnå helt utroligt billige resultater, hvis du formår at have styr på følgende:
- Din målgruppe
- Grafisk materiale
- Fængende tekster
- Korrekt teknisk setup
Hos Lund Hjemmesider oplever vi CPM (omkostning pr 1.000 eksponeringer) helt ned til 30 kr. For at dette kan lade sig gøre, er det helt fundamentalt, at du har styr på ovenstående fire punkter.
Facebook Retargeting
Hos Lund Hjemmesider arbejder vi med modeller, der viser os, hvornår vi skal investere annoncekronerne i kolde målgrupper eller retargeting. Modellen viser os, at når din hjemmeside har et tilfredsstillende niveau af trafik, giver det mening at opsætte Facebook Retargeting for at konvertere de besøgende, som endnu ikke har lavet et køb på din hjemmeside.
Det kan være, at de i første omgang besøgte din hjemmeside, fordi de søgte i Google på: ”kildemoes cykel”. Såfremt de ikke lavede et køb, kan du ved hjælp af Facebook Retargeting eksponere dem over for dit indhold, der denne gang er i form af video- eller billeder, hvilket giver dig muligheden for at personliggøre det.
Dette øger chancen for en konvertering i høj grad. Men det er igen utroligt vigtigt, at du har styr på grafiske indhold, din tekst samt den tekniske opsætning.
Look-a-like målgrupper
Facebook er et brugbart værktøj til at skalere din forretning, hvis du i forvejen benytter Google Ads til at hente trafik ind på din hjemmeside. Ved hjælp af Audience Manager i Facebook Business Manager kan du nemlig inkludere den data, du har hentet via Google Ads eller dit CRM og på den måde skalere målgruppen til en større størrelse – ved hjælp af look-a-like målgrupper.
Du kan selv bestemme hvor mange standardafvigelser, du ønsker at gå ud fra den oprindelige målgruppe og på den måde styre, hvor præcis en skalering du ønsker at foretage.
Efter Apple lancerede iOS 14, er det dog blevet en smule mere avanceret at indhente den samme mængde data via browseren. Af den årsag er det endnu vigtigere, at du har styr på din dataindsamling og fx har opsat Conversion API – server-til-server sporing – så du kan foretage den samme skalering af målgrupper.
Digital markedsføring hos Lund Hjemmesider
Hos Lund Hjemmesider får du digital markedsføring til overskuelige priser. Vi går meget op i transparens, hvilket betyder, at vi aldrig lover for mig. Vi ønsker at være direkte og ærlige, fordi vi går op i din forretning.
Vælger du Lund Hjemmesider til at håndtere din digitale markedsføring inden for sociale medier som Facebook og Instagram, får du kompetent og ærlig rådgivning.
Hvis du vil i gang med Instagram og Facebook annoncering, men synes, at det virker uoverskueligt, er du meget velkommen til at kontakte os for en uforpligtende og gratis snak om dine muligheder.
Vi har grafikere, der designer perfekt indhold til din målgruppe, vi har specialister, der analyserer og optimerer din forretning og så leverer vi naturligvis professionelle hjemmesider. Alt dette foretages under ét tag hos Lund Hjemmesider, så du sikres den bedste service og oplevelse.
TRUSTPILOT
Hvordan fungerer reklame på Instagram?
Eftersom at Facebook har købt Instagram, kan du opsætte annoncer på Instagram ved hjælp af det samme værktøjer, som man benytter til Facebook reklame, Facebook Business Manager.
I modsætning til Facebook, skal du benytte Instagram annoncering til at vise det, som man ikke ser på hjemmesiden.
Personliggør dit indhold og dit brand. Instagram tilbyder mange af de samme annonceformater som Facebook: karruseller, video, billeder samt story-formater.
Så der er nok at vælge imellem – vi skal nok finde en løsning der passer til præcis din forretning.
Vil du høre mere om, hvad vi kan gøre for dig?
Du er altid meget velkommen til at tage fat i os, for at høre mere om hvad vi kan gøre for sin virksomhed.
Gode råd er gratis hos os, og uanset om vi skal levere din nye hjemmeside eller ej, sørger vi for, at du altid får en god oplevelse hos os.