En god synergi mellem AdWords og SEO er en effektiv markedsføringsstrategi

En god synergi mellem AdWords og SEO er en effektiv markedsføringsstrategi

En god synergi mellem AdWords og SEO er en effektiv markedsføringsstrategi 2000 2500 Lund Hjemmesider

AdWords er Googles online annonceringskanal

Har du en ny virksomhed, en ny ydelse eller nye produkter i en webshop, du gerne vil markedsføre, er der mange måder at gøre det på. I “gamle dage” (før Googles og AdWords tid) tyede man til offline markedsføring, som hører til i fordums tid. Det kan være en annonce i den lokale avis, et radiospot eller måske en TV-reklame. Tiltag, der ikke efterlader digitale fodspor. I dag markedsfører man sig via digitale kanaler, hvor man kan se, hvad man rent faktisk får ud af sine markedsføringskroner. Al trafik til ens hjemmeside kan spores, og man kan derfor vurdere, om man skal allokere flere økonomiske ressourcer til det ene, det andet eller et tredje tiltag.

Googles egen betalte annoncering, AdWords, er en af de mest udbredte kanaler overhovedet. Det er også en af de mest effektive salgskanaler, der giver omgående udbytte og kontant afregning ved kasse 1 hos Google selv. Og så er der SEO (søgemaskineoptimering), som er en mere langsigtet strategi, der har til formål at skabe mere organisk (gratis) trafik til ens website. SEO er alle de optimeringer, man kan foretage på ens egen side såsom hastighed, søgeord, komprimering af billeder, h-tags osv. Og så naturligvis også nogle tiltag, man kan gøre offsite – herunder at bygge links til ens side.

Skal det ene udelukke det andet? Nej, bestemt ikke. En god synergi mellem AdWords og SEO er en effektiv markedsføringsstrategi, der både giver kortsigtede og langsigtede resultater.

AdWords giver dig opmærksomhed fra dag 1

Du har et produkt, du gerne vil have folk til at købe. Men der er måske ikke så mange, der kender din hjemmeside eller webshop. Og du har måske ikke et nyhedsbrev med ret mange tilmeldte. Hvad gør du så? Du benytter dig af AdWords-annoncering. Hvorfor? Fordi det kan give dig resultater allerede fra dag 1. Du har helt sikkert set annoncerne før. Det er de første fire resultater, du ser på Google ved en given søgning. De er markeret med “Annonce”, der har en grøn farve.

Når du laver dine AdWords-annoncer, er du med i en budrunde om de søgeord, du gerne vil findes på. Har du et stærkt nok budget til søgeordene, kan du vinde. Meget kort fortalt. Det giver dig adgang til forreste parket og en af de første fire placeringer. I og med at du er en af de første, der optræder, når folk søger efter dit produkt, får du omgående eksponering. Du betaler først, når folk klikker på din annonce. Deraf navnet PPC (Pay Per Click). Hertil handler det i den grad for dig om at lave en skarp landing page til dit produkt, således at man ikke havner på din forside, når man klikker på annoncen. Sådan kan du skabe gode salg og få resultater med det samme.

SEO er den langsigtede, uundværlige investering

SEO handler om at optimere ens hjemmeside, således man på får en masse organisk, gratis trafik. Men det tager tid. Ikke desto mindre er det uundværligt for enhver virksomhed, der tjener penge på at være til stede online. Begynd allerede fra dag 1 med at have fokus på SEO, da det på sigt er det, der kommer til at tjene dine penge. Venter man og udelukkende fokuserer på AdWords, kan det blive dyrt i længden og man går glip af de privilegier en god SEO-indsats giver. Dertil skal man forstå, at SEO har til hensigt at skabe de bedste resultater for brugeren, der søger. Man skal derfor hjælpe sig selv ved at optimere siden, så Google elsker den og belønner den med bedre placeringer – helst på side 1 og i top 3.

En synergi mellem AdWords og søgemaskineoptimering (SEO) er den rette strategi

Hvad end du bruger AdWords eller andre markedsføringskanaler som Facebook for at få kunder ind på din hjemmeside fra første dag, er SEO arbejdet uundværligt. Du vil med andre ord gøre dig selv en tjeneste ved at starte med at arbejde med SEO fra hjemmesidens eller webshoppens begyndelse. Markedsføringkanaler som Adwords, Facebook, Instagram, Youtube osv. er de kanaler som vil drive dit salg og dine konverteringer i virksomhedens spæde start, men så snart tidsrammen bliver længere er målet at få en større andel af din trafik fra organiske søgninger. De organiske søgninger er med afstand den trafik, der skaber mest værdi for din hjemmeside eller webshop. Det gælder både ift. de besøgendes besøgstid, engegement, konverteringsrate osv. men også ift. SEO, som vil blive boostet af brugere, der bruger land tid på din professionelle hjemmeside. Derfor indeholder enhver ambitiøs online markedføringsplan en blanding af kortsigtede initiativer som annoncering, og langsigtede mere bæredygtige initiativer indenfor søgemaskineoptimering (SEO).

Lund Hjemmesider - vi udvikler professionelle hjemmesider og webshops.
Det er gratis og uforpligtende

Hiv fat I os - så tager vi en uforpligtende snak

Du er altid meget velkommen til at tage fat i os, for at høre mere om hvad vi kan gøre for sin virksomhed. Gode råd er gratis hos os, og uanset om vi skal levere din nye hjemmeside eller ej, sørger vi for, at du altid får en god oplevelse hos os.