Nøglen til at lave et effektivt nyhedsbrev

Nøglen til at lave et effektivt nyhedsbrev

Nøglen til at lave et effektivt nyhedsbrev 2500 1667 Lund Hjemmesider

E-handel er i brusende vækst, og vi danskere er gladere end nogensinde for at handle alt ind online. Det er lige fra dagligvarer til tøj – kun fantasien sætter grænse for hvad vi kan købe online. Denne tendens blev igen slået fast til dette års Black Friday, som kom bragende til landet fredag d. 24 november. Her blev der brugt 2,1 mia. kr. på online handel. Trods stigningen er der undersøgelser, som kommer med chokerende nyheder for webshopejere. Tre ud af fire kunder vender faktisk aldrig tilbage til samme webshop grundet de mange muligheder på markedet. Som webshopejer er det essentielt at holde fast i sine kunder, og dette kan gøres med flere værktøjer. I indlægget her ser vi nærmere på, hvordan et nyhedsbrev kan medvirke til at holde fast i kunderne, så de ikke går til konkurrenten.

Derfor SKAL du benytte nyhedsbrev

Har du ikke et nyhedsbrev, kan det ikke gå for langsomt med at få det sat i stand. Hver eneste dag, hvor nyhedsbrevet ikke er aktuelt, er der risiko for, at du mister kunder. En undersøgelse viser at 56 % tjekker deres mail som det første på dagen, og derfor er det vigtigt, at din virksomhed popper frem i indbakken. Fordelene er mange ved at benytte sig af nyhedsbreve. Her får du et hurtigt overblik:

  • Top of mind: Potentielle kunder vil have din virksomhed i baghovedet, hvis de mangler netop dit produkt, ellers vil brevet kunne frembringe et behov.
  • Varme leads: Personer, der har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, er interesseret i dit produkt. Derfor er der stort potentiale hos denne kundebase, som også kan være modtagelige over for nye tiltag.
  • Øget trafik og øget synlighed: Sørger du for, at dit content i nyhedsbrevene er spot on, vil det lede trafik over til din hjemmeside. Det vil i sidste ende medvirke til, at folk bruger tid på din side. Det kan det påvirke dine placeringer på Google positivt. Der kommer råd til det gode indhold herunder.

Gode råd til eksekveringen af dit nyhedsbrev

Alt i alt er hele planen med nyhedsbrevet, at du skal have flere konverteringer og et øget salg. Er du lidt på bar bund, i forhold til hvordan du griber det hele an, kommer der her råd til content og meget andet.

Reglerne for godt content

Når du skal i gang med dit nyhedsbrev, er det vigtigt, at du ikke udelukkende fokuserer på tilbud og salg. Du skal også komme med tips og råd eller noget andet brugbart for dine kunder. Hvis du kun har tilbud in mente, vil du ende med at distancere dig fra dine kunder, idet det kan virke som spam. Derfor er det vigtigt, at du varier lidt mellem typerne af nyhedsbreve, og så kan du måle på, hvad folk reagerer bedst på.
Når du deler ud af eksempelvis gode råd, er det vigtigt, at du ikke holder dig tilbage. Du skal ikke være bange for, at dine læsere pludselig bliver din konkurrent. Det er en sjældenhed, og på den lange bane vil du få flere tilmeldinger, hvis du kommer med brugbare, personlige og konkrete råd, i stedet for at komme med ”hvermands-viden”. Dernæst er det vigtigt, at du hver/hver anden uge sætter dig ned og tænker godt over, hvad du vil bringe. Dit nyhedsbrev er dit ansigt udadtil, og kvaliteten, indholdet samt alt andet omkring dit content skal sidde i skabet.

Test dig frem

At skulle producere det helt perfekte nyhedsbrev sker nok ikke i første hug, for det kræver, at du tester dig frem. Nogle af de ting, du skal teste på, er blandt andet:

  • Længden af nyhedsbrevet – reagerer folk bedst på korte eller lange nyhedsbreve?
  • Tonen i sproget – skal den være professionel, frisk eller flabet?
  • Hvornår skal de udgives – er søndag bedst, eller er det måske en anden dag?
  • Layout på nyhedsbrevet – skal der være mange billeder eller blot et minimum?

Der er mange ting, du skal være opmærksom på. Uanset hvad, er det et must for din forretning, at du får styr på nyhedsbrevet. Det det være med til at holde fast på dine nuværende kunder og måske tilføre nye. Held og lykke med det!

Lund Hjemmesider - vi udvikler professionelle hjemmesider og webshops.
Det er gratis og uforpligtende

Hiv fat I os - så tager vi en uforpligtende snak

Du er altid meget velkommen til at tage fat i os, for at høre mere om hvad vi kan gøre for sin virksomhed. Gode råd er gratis hos os, og uanset om vi skal levere din nye hjemmeside eller ej, sørger vi for, at du altid får en god oplevelse hos os.