Content marketing er basis for god SEO

Content marketing er basis for god SEO

Content marketing er basis for god SEO 2000 1285 Lund Hjemmesider

Content marketing dækker over en bred palet af marketingdiscipliner, da marketing i det hele taget handler om at skabe værdifuldt indhold for den rette målgruppe. Uanset om vi taler nyhedsbreve, blogindlæg, AdWords-annoncer, SEO (søgemaskineoptimering) eller webtekster, er de på den ene eller anden måde kommercielt indhold.

En marketers fornemmeste opgave er at udarbejde knivskarpt content, som får modtagerne til at interagere med indholdet. Det kan være kommentarer, delinger og likes. Der er mange måder, hvorpå man kan lave godt indhold, men det kræver, at man kender sin målgruppe. Ellers bliver det aldrig fokuseret nok. Og i sidste ende handler content marketing om at skabe noget awareness omkring det, man laver, så man får nogle kunder ud af det.

Når man taler om SEO, er content helt fundamentalt for at kunne skabe gode resultater. Har man ikke godt nok indhold, vil Google og de andre søgemaskiner aldrig rigtig blive fans. Derfor er værdiskabende content alfa og omega, når man lægger en SEO-strategi. Tag afsæt i den pågældende målgruppe, og udarbejd noget content, der skaber engagement. Noget, der får folk til at bruge længere tid på din hjemmeside eller blog.

Den rette målgruppe og dvæletid er vigtige elementer for god content marketing

Grunden til, at den rette målgruppe er essentiel i forhold til content marketing og SEO, er, at hvis du ikke formår at servere dine budskaber i øjenhøjde, så det får læserne til at blive længere tid på siden, se flere af dine undersider og i det hele taget klikke sig mere rundt på din side, kan det påvirke din SEO i negativ forstand.

Et af de vigtigste parametre i Googles algoritme er det, der kaldes dvæletid. Det er et udtryk for den tid, en bruger er på ens side. Er vedkommende der i ganske kort tid, får man en høj bounce rate. Og det duer ikke, hvis man vil have Google til at tro, at ens side er troværdig og skaber værdi. Indholdet skal være så godt, at folk får lyst til at blive og udføre nogle handlinger på siden. Præcis derfor er det vigtigt, at man rammer den rette målgruppe. Gør man ikke det, vil ens besøgende være mere tilbøjelige til at smutte hurtigt igen.

Det samme gør sig gældende for nyhedsbreve, videoer på Facebook og AdWords-annoncer. Formår du ikke at udarbejde dit content – både skrift og billeder – får du ikke den ønskede respons fra dine modtagere. Og så koster det flere penge at annoncere, da det er kolde leads, der ikke synes om dine budskaber.

Hvert et ord tæller

Hver eneste dag, time, minut og sekund bliver der produceret content på nettet. Der er mange tekster, infografikker og videoer, som Google skal forholde sig til. Og derfor bør du altid have den tilgang til content marketing, at du er i krig med alle andre på nettet. En krig om, hvem der kan producere det bedste indhold, som folk kan lide. Kan du få folk til at synes om dit indhold, kan du også få søgemaskinerne til at lide dig.

Hvert et ord tæller nemlig i dag. For få år tilbage kunne man lave webtekster med en masse søgeord, som ikke nødvendigvis behøvede at give mening for læseren. Det kan man ikke i dag. Nu gælder det om at få ens besøgende til at falde pladask for det content, man laver. Så er søgeord sekundært. For bliver de længe on site, ser Google det som værende et kvalitetsstempel af din side. Laver du en skarp tekst til til din AdWords-annonce, der får folk til at klikke videre til en lige så skarp landing page, øger du sandsynligheden for et salg.

Tænk værdi frem for alt, når du begiver dig i kast med content marketing og SEO. Så opnår du de bedste og mest langtidssikre resultater.

Lund Hjemmesider - vi udvikler professionelle hjemmesider og webshops.
Det er gratis og uforpligtende

Hiv fat I os - så tager vi en uforpligtende snak

Du er altid meget velkommen til at tage fat i os, for at høre mere om hvad vi kan gøre for sin virksomhed. Gode råd er gratis hos os, og uanset om vi skal levere din nye hjemmeside eller ej, sørger vi for, at du altid får en god oplevelse hos os.